alfie FBKs bredd på FW-sidan är nästan snuskig. Rydahl, L.Johansson, Ejdsell, Viksten, Linkan, JDLR, Nilsson, Lundh, Nygård, Åslund. 10 spelare som får anses vara elitklass i SHL. Sjukt.
Kolle42 Intressant! För egen del känner jag betydligt större avsmak för FBKs högfärdighet(nästan lika vidriga som det andra kaffelaget) än för Luleås spelsystem.
Kjeppkinesen Man märker i sådana här matcher hur viktigt det är med en stor stark back som käkar puck och retar gallfeber på motståndarna. Alltid gillat Rahimi!
MagnuM Kjeppkinesen Rahimi för evigt king! Minns fortfarande hans besvikelse på att WL buade ut honom i hans återkomst efter klubbyte.
Kjeppkinesen Niklas_H Även om man har lirat i Cluben och blivit en publikfavorit så ska man behandlas som fienden när man återvänder med ett annat hockeylag. Jag kan inte hylla någon som åker omkring i andra färger. Det går bara inte.
exile82 Niklas_H kan vi inte bara respektera varandras åsikter utan att svära och höja tonen och kalla varandra saker?! Det händer varje dag att vi är oense om frågor här, är inte det själva grejen med bullen?
TheDude Kjeppkinesen Så Torontopublikens hyllning av Salming i Canada Cup 1976 var lite pinsamt och saknade riktig hockeykultur enligt dig, för är man i motståndarlaget så är man alltid fienden. Jag håller inte med.
Kjeppkinesen TheDude Det handlar inte om vad jag tycker, det handlar om vad jag känner. Jag hade ställt mig upp och gått hem om Sverige fick för sig att hylla en finne i Globen. Niklas_H Det finns inget bättre än när du “pratar smutsigt” med mig 😉 Dock en fin omtanke av exile.
Anonymous5 Idag lirar väl Metallurg Magnitogorsk mot CSKA Moskva sin sista, avgörande match, vid klockan 14:00.
exile82 Niklas_H Tvivlar på att kinesen blev ledsen i ögat av det. Han har ju kinesbollar. Jag tror mig veta att @Kjeppkinesen är hård som sten, men det är inte det jag vill åt. Det hör till allmänt hyfs att kunna föra sig på ett diskussionsforum. Men @Kjeppkinesen är som Jesus själv, alla har hört talas om honom men ingen har sett honom i verkligheten. Han kanske bara pratar tufft men har låst in sig i källaren för att frugan inte ska se att han ligger i fosterställning över alla hårda ord. Skämt åsido, vill gärna att vi höjer nivån ett snäpp, om det går för sig?!
Lukkinen Forwards på isen när Löjleå kvitterade till 1-1 iPP: Komarek, Ko Nolly och Fröberg. Inget assexigt lag precis men på något vis får de skiten att funka.
Anonymous5 sopalb Mm. Tror även de tappade i och med det ett 3-1 övertag i matcher till 3-4. Någon ville att Putins favoritlag skulle vinna.
Niklas_H exile82 Absolut, det var lite lattjostämning i en annan tråd när jag skrev inlägget och jag var på humör. Är säker på att kinesen förstod att jag var 100% sarkastisk och spelade allan med honom 🙂
Kjeppkinesen exile82 Jag och Nicke har en speciell magi mellan oss(yes homo). Att sitta och slänga käft på småtimmarna här inne är en behållning för egen del, och den enda gången jag känner mig kränkt är när någon tror jag blivit kränkt. Jag uppmuntrar snarare till hårdare och rakare kommunikation mellan användare här på forat men framförallt bland svenskar i allmänhet. Man behöver inte vara elak kanske, men man måste kunna få skämta med varandra utan att någon ska behöva utmålas som ett offer. Jag vill ändå tacka för omtanken @exile82 och att jag förstår att du bara menar väl. Men du behöver inte oroa dig för mig. Jag vet hur man hanterar kvällar i fosterställning, jag är ju trots allt ett Cluben-fan. 😉
Sillen Kjeppkinesen Jag vet hur man hanterar kvällar i fosterställning, jag är ju trots allt ett Cluben-fan. Kvällar, dagar, veckor, månader, år….. övning ger färdighet!