Enligt en eminent skvallertråd på ett eminent forum handlar det om A***** N***, målis i L*. :wink:
Samma källa uppger även att det är en falskanmälan gjord av en sjukt rabiat före detta stalker-flickvän som flera gånger hotat med anmälningar efter att hon blivit dumpad.
Allmän tråd om SHL/Slutspel/Tre kronor
Lukkinen wroteElitseriespelare anmäld för misshandel.
Inte Jämtin det handlar om denna gång. Undrar vem det kan vara. Jag menar, Leksand är ju inte i Elitserien...
Någon från Luleå vad jag har hört...
Elitseriespelare anmäld för misshandel.
Inte Jämtin det handlar om denna gång. Undrar vem det kan vara. Jag menar, Leksand är ju inte i Elitserien...
Brynäs förstärker med jättebacken Kristian Kudroc.
Han kan nog stärka upp en i övrigt svag backsida.
// MagnuM
Krüger gör ju ett sjukt snyggt mål också när han helt enkelt vallar in pucken via Holmqvists benskydd helt utanför skottvinkeln. Vackert!
Kollade på VF-DIF. Måste säga att jag är sjukt imponerad av Djurgården! Vilka passningar, vilket driv i åkningen och ingen backar för att ge eller ta en smäll. Mycket av det man saknar i vårt för stunden håglösa gäng. Hardy har verkligen fått ihop saker och ting med DIF! Riktigt kul att se på.
Ingen utökning utav elitserien är aktuell inom den närmaste framtiden. 12 lag kommer gälla även i fortsättningen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/article5252573.ab
// MagnuM
jag tycker det är bra att det är så. kan tycka att de som spelar idag räcker då det finns lag som enligt mig inte håller måttet. eller det kankse är fel ord men som jag hellre hade sett i lägre divisioner, hur hade det då vart med flera lag i ligan? inte lika kul tror jag. Bra beslut!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/article5750766.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Intressant diskussion det här. Själv är jag kluven.
Det är givetvis inte bra att lönerna skenar och äventyrar med klubbarnas ekonomi (inte minst vår egen). Men samtidigt, som Mats Ahdrian påpekar, skulle ES få ännu svårare att behålla toppspelare om vi införde lönetak. ES är kanske bara världens 4e-5e starkaste liga ekonomiskt och då fungerar det inte med lönetak om man vill upprätthålla kvaliteten.
Ganska kul också att de fyra stora är emot lönetak medan resterande lag är för. Men det är klart.. det vore ju typ Rögles och Södertäljes enda chans att konkurrera.
Lönetak är en briljant idé.... om man är den största hockeyligan i världen. Nu råkar elitserien inte vara det, och om vi således bestämmer oss för ett lönetak så kan vi säga hej då till den kvalitén som finns idag och inte nå den där bättringen som är betydligt mer önskvärd än försämringen.
Att det kostar pengar för att vara framgångsrik är ingen nyhet, och den utvecklingen får vi helt enkelt rätta oss efter, hur surt det än må vara - eller lägga ner.
Självklart är jag inte optimistisk över det, och det suger extra mycket med tanke på Clubens ekonomiska situation - men i mina ögon är det inget snack - inget lönetak i svensk ishockey!
Både bästa (NHL) och nästbästa (KHL) ligan har ju lönetak. I KHL har lagen möjlighet att undanta fyra "stjärnspelare", som delar på en speciell (bestämd) pott med pengar. Därmed gör man det ju extra tydligt att en av funktionerna med lönetaket är att hålla ner maxnivån på lönerna för toppstjärnorna. Vilket verkar rimligt.
Vi har ju inte riktigt det problemet här i Sverige... Det är ju inte så att Ovechkin är på ingång till LHC och kan kräva obegränsat med pengar! Mao, det finns ett gäng spelare som kan konkurrera om att vara "stjärnspelare" i elitserien och därmed hålla lönerna på en sansad nivå. Det enda som ett lönetak i elitserien skulle åstadkomma är att vi skulle tappa dessa "stjärnspelare" till andra ligor alt att vi får plocka in Oscar Ackeström igen. Hursomhelst så skulle det devalvera kvalitén på elitserien. Om man ska kunna införa lönetak i elitserien så måste man göra det samtidigt i samtliga europeiska ligor som befinner sig på likvärdig nivå (snäppet under NHL/KHL).
Men sett till att det är de "fattigare" klubbarna (dit DIF egentligen inte borde höra) som vill införa lönetak, så kanske det är ytterligare ett bevis på att det är fyra lag som "vuxit ur" elitseriekostymen. Alternativt är det bara ytterligare ett bevis på "den svenska avundsjukan". Problemet är väl egentligen att kostnaderna för boende och resor mm, skulle växa ganska kraftigt med en gränsöverskridande liga i Europa. Det är väl det som håller kvar de "fyra stora" i elitserien.
(Jämfört med KHL, så blir nog effekten av NHLs salary cap (som gäller laget som helhet) i praktiken liknande. Om man ger en stjärnspelare en betydande del av kakan så minskar den ju för övriga. Dessutom finns det en maximal lönenivå som en enskild spelare kan tjäna.)
Lukkinen wroteKul bild. Orangutanguson ser INTE levande ut på det här fotot :lol:
Herregud, men jag var redan rädd. Trodde att han var död
Tack Skellefteå för en riktig serieledning
Stoffe wroteTack Skellefteå för en riktig serieledning
Tack Rögle :wink:
Jag är ingen förespråkare av våld på något sätt, men jag kan inte annat än dra på smilbanden åt det som Luleå-supportern har gjort i klippet nedan. Han gjorde det vi alla drömt om när en bonn-klack besökt Linköping och dundrat på med trumma.
http://www.youtube.com/watch?v=SOT_edqlOVk&feature=channel" onclick="window.open(this.href);return false;
1:10 in i klippet zoomas Timrå-klacken in. Vad har hänt?
Jo, en less Luleåsupporter tröttnar på TIkarnas sanlösa trummande....klampar in i bland Tikarna.....ger trummisen en smäll och snor en trumpinne.
:mrgreen:
Haha!
Måste säga att jag är ganska nöjd över trum-förbudet i CC. Det är säkert så att det hade varit lite bättre tryck på en del matcher - framförallt under grundserien - men fy sjutton vad jobbigt det är för öronen att höra trumman hela tiden!
Vårstädning att vänta i Frölunda.
http://www.sportsday.se/nyheter/fotboll/ahdrian-garanterar-inte-dahlens-jobb-inte-sitt-eget-heller
Första omgången Elitserien 2010/11
AIK–Linköping
Djurgården–HV71
Timrå–Frölunda
Brynäs–Modo
Södertälje–Luleå
Skellefteå–Färjestad
// MagnuM
MagnuM wroteFörsta omgången Elitserien 2010/11
AIK–Linköping
Djurgården–HV71
Timrå–Frölunda