Absolut, exlie82! Morgondagen är räddad
MagnuM: Jag hittar inte heller KHL. Skumt!
MEN:
Nu ska jag skriva några rader om vad jag uppfattat av det hela än. Jag skulle kunna skriva om hur bra Be a GM verkar. Det är det jag spelar. Jag skulle kunna skriva om hur häftigt de har lagt upp draft, tradeblocks, och spelarnas trade-värden. Jag skulle också kunna skriva om hur ens eget rykte påverkas av precis allt man gör som GM; signar bra/dåliga drafts, föreslår galna trades, tradar nyligen signade spelare osv. Men det gör jag inte. Jag skulle också kunna skriva om publiken. Hur fantastiskt den lever sig med i matcherna och hur läckert det är när de reser sig unisont när hemmalaget gör mål eller hur pass frenetiskt de kan bua åt en motståndare som skadat en av hemmalagets lirare. Men jag låter er upptäcka detta också.
Nej, jag tänker gå in på detaljer. Jag lirar med Rangers och hade nu bortamatch mot Islanders, a.k.a hatmatch deluxe. Det har väl knappats undgått någon att man kan bråka, gruffa och slåss efter avblåsningarna? Ofta är det ligans sämre lag som försöker starta något mot dig som spelare. Lirar du mot ett bättre lag är det ofta lite renare matcher, vilket känns fullt logiskt. Hur som helst, i den här speciella matchen mot Islanders jagades mina fighters frenetiskt. Avery och Brashear var konstanta måltavlor för sena slag, gruff och annat. Är detta en slump så var det coolt. Men sanningen är den att EA har gjort över 200 ändringar av varierande storlek i spelet och fortsätter detta så är det en briljant grej. I matchen mot Islanders delades det ut 40 utvisingsminuter. I första perioden. Totalt landade det på 85 minuter.
Jag kan fortsätta att raljera om hur förbannat svårt det är att skjuta knästående, att det är jävligt kul att bara skapa tryck och se motståndarna försöka försöka ta sig ur zon med svårare och svårare rensningar ju mer man sliter ut en femma som inte får byta.
Jag har nu haft en riktig spelkväll och resultatet är inte svårt: Jag älskar spelet. Ni som spelat NHL09 och var nöjda: Hold on....
Givetvis kommer vi alla här inne att hitta fel och skit under säsongens gång, men det bryr jag mig inte om.
EA Sports har lyckats. Igen. Tack så jävla mycket!