StevieY wrote:Det här är framtiden!
Ett mini NHL..
Jag förstår att dom stora lagen är intresserade för det här är framtiden, det är bara en tidsfråga innan det finns en liga med lag från dom största marknaderna(dvs Stockholm, Göteborg osv i Sverige) i dom olika Europeiska städerna.
Hakar vi inte på kommer vi inte bara att tappa spelare till NHL utan även till den här nya ligan för hur lite vi än vill så är det här framtiden för ishockeyn i Europa.
Jag vill inte se LHC spela mot resterna, dvs lagen som inte kommer att få plats i den nya ligan för dom kommer att få spela i halvtomma hallar och rent ekonomiskt kommer vi aldrig att kunna få behålla våra bästa spelare.
Det skulle vara som att återvända till Allsvenskan!
Håller med. Visst skulle vara skittråkigt om vi bröt oss ut utan att ha vunnit ett SM-guld men man måste anpassa sig efter hur världen fungerar, och detta skulle antagligen vara det bästa steget för LHC. Elitserien kommer att bli en liten pissliga helt inkapabel att locka spelare om det fortsätter såhär. Dessutom är jag redigt trött på idioterna som styr och ställer i Elitserien samt att vi har hela 2 proffsdomare i vårt land, en ruskigt imponerande siffra! Ne just nu känns det som om det kvittar, hellre ett bottenlag i KHL än ett topplag i en framtida Elitserien styrd av idioter.
Notera dock att mina åsikter är baserade på hur elitserien sköts idag, inte om det skulle ändras. Jag tror man skulle kunna göra Elitserien till världens 3e bästa liga lätt, men inte med de tomtarna som styr idag. Angående lagen man möter: Jag hejjar på LHC, skiter i vem dem möter. Tänk på alla platser runt om i Europa man kan åka till för o följa LHC istället :lol:
Med det sagt tror jag att vi kommer att spela kvar i Elitserien. Detta är bara förhandlingsskit..