Oavsett hur det kommuniceras utåt tar jag det för givet att Emvall får foten av LHC, men ser inget problem med att man väljer att få det att låta som att Emvall väljer att gå självmant. Betvivlar inte för en sekund att Emvall har gjort allt han kunnat för att bidra till Clubens framgång, men det har dessvärre inte varit i närheten av godkänt. Det är bara tacka och vara glad för poängen vi tog i början av säsongen för ett kvalmöte mot Oskarshamn hade definitivt kunnat sluta med spel i HA nästa säsong.
Pajen som ersättare, hmm. Nu har ju Pajen fått ett års erfarenhet av vad jobbet innebär och positivt med sociala kontaktnätet osv. Det som gör mig väldigt osäker på denna rekrytering är värvningen av Wright. Nu ska han ju såklart inte dömas efter en spelare, men vi kommer inte ha råd med sådana katastrofala felrekryteringar framöver.
Otroligt skönt att Roger visar att det inte bara är prat utan att ord också faktiskt blir till handling. Med tanke på Madhawks uttalande och hur spelet sätt ut denna säsong tar jag för givet att det även blir förändringar på ledarsidan. Jag ser inte heller någon som helst anledning till att vänta till nästa säsong med att genomföra dessa förändringar. Låt Östman, random no-name eller Uffe Oboy ta över som HC redan nu. Det finns ingen som helst anledning att Tommy ska få fortsätta. Nu är säsongen körd till 99,9 % iallafall, men gör ett statement och visa för fans/sponsorer/media att Cluben inte låter sig förnedras mer.