LaumannBingo Det man framförallt vill se är ju att utvecklingen på det stora hela taktar på åt rätt håll. Det här är ju en rejäl törn för CJS förtroendekapital. Därmed inte sagt att det är helt förbrukat.
Att det efter två år på VD-posten släpps ett bokslut som visar att man går back 700 tuss i månaden är ju inget annat än ett stort misslyckande.
I många andra branscher är det inte ovanligt att VD får betydligt kortare tid på sig att göra betydligt större underverk än att få en SHL-klubb till slutspel med +-0 i resultat.
Går man ut så hårt som han gjorde med “drömjobbet, har sånt brinn och jag vill verkligen styra upp det hela” men sen presterar så illa ekonomiskt blir ju fallet desto högre.
Jag tvekar inte en sekund på att han verkligen har brinnet o.s.v. som det pratas om men återigen är det ju bara snickelisnack floskler o.s.v. som jag ser som ett återkommande problem. Han ska bedömas på hur fakta och hård data ser ut och inget annat. Just nu är det knallrött och påväg rakt åt skogen.
Nästa säsong blir en do or die för den gode CJS. Och tro mig, jag hoppas verkligen att skiten lyfter men gör det inte det finns det gott om andra kompetenta VDar att köra med.