LaumannBingo
För mig är det uppenbart att Ehn inte klarade av att vara kapten. De tyngde honom något enormt.
Det har inte varit helt smärtfritt kring Karlström heller eftersom han tillhört grupperingen med Kovacs och Lennström.
Jag hade kört:
C: Fanten
A: Ehn
A: Kokkonen
A: Högga
Det är dock inte möjligt förstår jag också. Karlström blir kvar och är betald topplön (nästan Ljungh-nivå) för att vara en ledande spelare. Det är riskabelt att plocka bort bokstaven från en sådan spelare. Tränarna riskerar att få en missnöjd spelare som behöver vara bra för oss.
Min tanke annars är att Fanten är den naturliga ledaren och innan Högga är klar den enda ledaren. Jag tycker inte Ehn har det som krävs men förstår att han när man tittar på rostern att han behöver vara med i kaptensgruppen.
Kokkonen är för att ha en import som alltid ger järnet och kan sätta exempel för andra importer men även visa uppskattning för att han ska vilja stanna längre.
Högga känns given på alla sätt, sprider ett enormt lugn, snubben känner inte press som andra och det är underskattat när du ligger i botten.
Lär således landa i:
Fanten: C
Ehn: A
Karla: A
Högga: A