aotearoa
Jag är av den åsikt att dom i rullstol likt oss som sitter på sittplats eller står på ståplats ska ha möjligheten att få ut det mesta från kvällen med den man gått på hockey med, där man kunna samtala och få en bra upplevelse. Snarare än att ha personen ifråga hängandes över sig eller 2-3 meter bakom sig. De som sitter i rullstol har olika behov och vissa har även behov som försvåras över dessa omständigheter med att man inte får sitta på en stol bredvid.
Kan tycka det är märkligt att det först nu verkar vara ett problem då arenan har bra många år på nacken. Har aldrig hört att detta skulle ha varit något problem tidigare, utan är väl främst dom senaste två säsongerna.
Vet inte hur det funkar i övriga arenor men det är ändå ganska irrelevant, det är upplevelsen för våra supportrar här hemma som är av största vikt och där jag tycker alla ska känna sig välkomna.
Det är ju en högst relevant fråga man kan ställa sig, om dom känner sig välkomna. Nu kan jag inte prata för allas känslor men det har inte gått mig obemärkt förbi att en del pratat i termer över att om man från Clubens sida ser dom som en belastning.
Ändringar som skett på relativt kort tid är alltså minskade platser. Att man mer eller mindre behövt tjata till sig möjligheten att åka genom baren för att komma åt handikapptoaletterna på den sidan, än att slåss om dom ynka två vid lilla hissen. Samt nu att ledsagare inte ens får sitta brevid längre.
Hade jag suttit i rullstol och fått förhålla mig till sådana premisser helt plötsligt så vettefan hur jag hade ställt mig till det. Risken hade nog varit överhängande att man lättare fastnat hemma framför tvn.