Okej, så här… vad är politik? Forumet ska givetvis vara politiskt obundet, men eftersom forumet inte ”ägs av någon” eller har någon som ”styr” (annat än moderator då) så blir ju innehållet vad vi skribenter väljer att skriva.
Många av de frågor vi diskuterat senaste året, kriget, KHL, NATO har berörts, pandemihanteringen, vaccinationer och nu senast energifrågan och hallhyran är ju sådana områden som våra politiska partier engagerar sig i också. Personligen tycker jag inte att man ska ha sån beröringsskräck inför svåra diskussionsämnen som kan ha anknytning till politiska partier.
Detta sagt så tycker jag samtidigt att man ska kunna läsa på Bullen och skriva på Bullen lite ”fredat” från sånt som inte berör hockeyn, utgångspunkten ska vara LHC i första hand och allmän hockey i övrigt. Det ska inte finnas trådar som exempelvis rör ”VAL 2022” eller ”NATO” på Bullen som jag ser det. Politisk debatt ska inte heller förekomma, typ ”rösta på LL för att dom gillar LHC”. Men jag tycker att man ska kunna diskutera svår frågor, som LHC ekonomi utan att vara rädd för vad våra kommunalpolitiker har för agendor i just frågan kring stöd till idrottsföreningar. Man ska kunna diskutera energipolitik allmänt om det berör elräkningar som kan påverka LHC/SHL. Man ska kunna diskutera bidrag som betalas ut. Inte som partipolitisk agitation, men utifrån frågeställningarna i sig.
Det är min personliga åsikt och jag förstår om majoriteten inte alls delar mina åsikter.
Slutligen, det kräver att man håller sig till rätt trådar om sådana här frågor ska diskuteras så att alla medlemmar här kan ”välja bort” som man inte vill ödsla tid på. Just den här tråden om LHC framtid och gameplan är väl ändå en tråd som kan vara rätt tillåtande. Men utgångspunkten måste alltid vara att frågan på något sätt rör LHC i grunden, inga allmänpolitiska frågor.