bloodandashes Ja oroväckande eller inte så tycker jag väl att det är bra att LHC är öppna med sina inkomster på olika sätt. Det kanske inte regnar in pengar till föreningen så även en inkomst låg nog (ingen aning om vad det rör sig om för pengar) är värt att informera aktieägarna om. Känns inte oroväckande utan ganska rimligt.
Nja det är väl öppet för tolkning hur pass öppna man är när inga summor nämns. Självklart tycker jag att föreningen ska vara transparent men i det här fallet blir det ju märkligt när man uttalar sig på det sättet man gör.
Är väl en deal mellan kommunen och LHC. Misstänker att kommunen inte var så sugna på ett sånt upplägg. Också ganska rimligt. Vilka delar av SAAB Arena som LHC sen väljer att hyra ut i ”andrahand” är ju helt upp till LHC och den som ska hyra in sig.
Hänger inte med alls här. Varför skulle kommunen inte vara intresserade över att endast hyra ut relevanta delar av arenan under relevanta tider? Öppnar ju upp möjligheten för fler aktörer att hyra olika delar (vilket regionen precis gjorde, dock till ett vad jag tolkar som för högt pris. Här verkar ju dock ingen hålla med men ändå.).
@Jordfräs Det var det finaste någon sagt sen jag konfirmerades 🙂 Hackman är en riktigt legend.