Om man återigen ska försöka greppa efter halmstrån. Några förluster till och vi kan definitivt inställa oss på kval. Då kan vi få välbehövlig vila på flertalet spelare samt 100% inrikta oss på vad som väntar. I kvalet bör man definitivt kunna räkna in Ljungh. Förhoppningsvis även Törna och Gordon, möjligtvis även AJ även om det känns avlägset.
Oavsett vilka våra motståndare blir kommer de troligtvis stånga sig blodiga fram till sista omgången. Det är fyra dagar från SHL avslutas till kvalet drar igång. Låt säga att vi får möta tex Malmö som haft ett överjävligt schema sista omgångarna. Alternativet HV som i sista omgången förlorat mot IKO borta. Skönt att mentalt ställa in sig på match ett fem dagar senare.
Givetvis går det inte att hoppas på att vi ska förlora kommande matcher, men zoomar man ut och ser det i ett större sammanhang tror jag det kan vara vår enda möjlighet att fixa det här.
Hade alternativet varit degradering och full reset hade jag nog kunnat ta det, men jag tror att oavsett vad som händer står vi kvar med Pajen och Roger i höst också . . .