Vilka jävla pajaskommentarer! Mycket dumt har jag hört och sett under den här säsongen, men frågan är om inte det här tar priset...
Mike kan inte se att det är hos Lener felet ligger. Okej. Men han tycker inte heller att det är någon som inte gjort vad de kunnat?!
Ska vi dissikera detta lite?
Det är alltså inte tränaren som är felet. Han har alltså tillfört något (som iaf jag inte ser) till laget och i övrigt gjort ett bra job?
Eftersom Mike vidare säger att alla gjort vad de kunnat så måste han ju i så fall också tycka att Lener då fått ut max av det material vi har att jobba med.
Ändå slutade det med fiasko! Och det måste ju i så fall betyda att vi helt enkelt har för dåliga spelare? Eftersom ju alla gjort vad de kunnat och inget fel ligger hos Lener.
Hur i helvete får du ihop det resonemanget Mike Helber?
Leners förtroende är förbrukat, och han ska väck!
Den här säsongen är ingenting annat än ett totalt jävla praktfiasko. Och de största felen ligger hos tränaren, som absolut inte har gjort det han ska, samt hos ledningen som inte såg till att det stod en riktig klassmålis mellan stolparna när säsongen började.
Att Hento försvinner ser jag som självklart, men är inte lika säker på att Noronen borde väck. En försäsong, en skadefri sådan, och han skulle mycket väl kunna visa sig vara den klassmålis vi så väl behöver. Utan en sån målvakt så blir det bara onödigt att ta hem våra "ryssar" och börja tjata om finaler och guld. Utan en toppmålvakt så vinner man inga SM-guld.
Men nu var det den här säsongen vi skulle diskutera.
Vi saknade också, i år igen, tydligen spelare som kan gå in och avgöra när det verkligen gäller. För andra året i rad åker vi ut ur slutspelet i sudden. På hemmplan.
Trots att vi kom tvåa i serien så är det få matcher där LHC's spel ingett förtroende. Mike kan ju få svara på vad det beror på. För det har tydligen inget med spelarna och tränarna att göra...