Jacke alfie wrote Mäktigt! Inte ofta Östergötland tar sig till semi. Första gången rentav? Nope, de har kommit 4:a tre gånger tidigare, bla förra året 😛
Jocke Eh. Står det fel på swehockey, eller är det bara jag som inte fattar upplägget? Scrolla längst ner. https://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Schedule/10381
Jacke Jacke wrote alfie wrote Mäktigt! Inte ofta Östergötland tar sig till semi. Första gången rentav? Nope, de har kommit 4:a tre gånger tidigare, bla förra året 😛 Fel av mig, var 2 år sedan de spelade semi senast...
alfie [mention]Jacke[/mention] Ok, minnet är extremt kort 🙂 [mention]Jocke_L[/mention] Ser rimligt ut vad jag kan se, vinnarna möter vinnarna, förlorarna möter förlorarna etc.. eller vad var det som var konstigt?
Jocke alfie wrote @[raderad] Ser rimligt ut vad jag kan se, vinnarna möter vinnarna, förlorarna möter förlorarna etc.. eller vad var det som var konstigt? Ser mer rimligt ut nu när de har fyllt på med lagen. Det stod F Kvartsfinal och V Kvartsfinal när kvartsfinalerna redan spelats. Hade bara lite svårt att tyda vad F och V innebar men inser att det är Vinst och Förlust
Ndur Det blir många LHC:are på isen i semin, förutom typ hela Östergötlands lag tillhör tre spelare i Sörmland LHC U16. Det är kusinerna Andreas och Fabian Wagner (kom till LHC inför säsongen från Nyköping) samt backen Herman Berggren. Berggren kommer från Finspång men spelade även han med Nyköping förra säsongen. Han är 05:a och kommer kunna representera Östergötland i tv-pucken nästa säsong.
Barry_Carlisle 2-0 till Östergötland efter 5 minuter, kanske lite tidigt att ta på partyhatten. Men det kan bli en väldigt rolig turnering i år.
serbenz Tre klockrena ramträffar för Östergötland som gör en grym första. Borde varit 4-0, istället är det 2-1 efter slarv i pp som ledde till kontring och mål för Södermanland. Mattias Hävelid, vilken lirare!!
Jocke 2-1 efter första. Varför lirar Finspångspelare i Södermanland? Spelaren i fråga spelar dessutom i LHC. Hävelidbröderna är roliga att se. Edit: Jag läser tydligen dåligt. Det är Berggren som avses. Ndur wrote Det blir många LHC:are på isen i semin, förutom typ hela Östergötlands lag tillhör tre spelare i Sörmland LHC U16. Det är kusinerna Andreas och Fabian Wagner (kom till LHC inför säsongen från Nyköping) samt backen Herman Berggren. Berggren kommer från Finspång men spelade även han med Nyköping förra säsongen. Han är 05:a och kommer kunna representera Östergötland i tv-pucken nästa säsong. Baseras tillhörighet i TV-pucken utefter senaste säsongs tillhörighet länmässigt?
Jocke Hmm. Den här boxplay-uppställningen i 5 mot 5 verkar gå ner ända till U16. Östergötland ser ut som LHC:s A-lag i egen zon när motståndarna får tryck.
alfie Riktigt stark match även om det var lite tur med "lottningen". Första finalen någonsin då! Måste säga att det är backarna som imponerar mest i ÖG. Precis som vanligt i Cluben då 🙂
Jocke Final! Två mål i öppen kasse. 4-1. Ett riktig lagkollektiv. Hävelid-bröderna och Lagerqvist riktigt bra.
Nils Bröderna Hävelid var helt underbara att se idag, där kommer vi få två bra spelare till A-laget i framtiden. Man kan ju undra hur länge de kommer vara kvar i Sverige när det känns att de kommer bli draftade till att få en trevlig framtid på andra sidan.
Rpezon Nils wrote Bröderna Hävelid var helt underbara att se idag, där kommer vi få två bra spelare till A-laget i framtiden. Man kan ju undra hur länge de kommer vara kvar i Sverige när det känns att de kommer bli draftade till att få en trevlig framtid på andra sidan. Lugn nu Nils! Är det något man lärt sig så är det att inte dra för stora växlar av tv-pucken! Men du får gärna ha rätt 😉
Nils Rpezon wrote Lugn nu Nils! Är det något man lärt sig så är det att inte dra för stora växlar av tv-pucken! Men du får gärna ha rätt 😉 Ja nog får vi hålla tummarna för att jag har rätt i detta spörsmål.
Ndur Jocke_L wrote Baseras tillhörighet i TV-pucken utefter senaste säsongs tillhörighet länmässigt? Tävlingsbestämmelser TV-pucken 2019 wrote 7 SPELARNAS DISTRIKTSTILLHÖRIGHET - DISPENSER Spelaren tillhör det distriktet där spelaren deltagit i serieverksamheten säsongen 2018/2019 och varit registrerat efter den 16 februari 2019. Om spelaren inför säsongen 2019/2020 (efter 16 maj 2019) flyttat till ett annat distrikt som spelaren vill representera kan dispens sökas hos Tävlingsnämnden. Förutsättning för att dispensen ska behandlas är att ansökan om dispens inkommer till SIF skriftligt senast fredagen den 9,e augusti 2019 och att de berörda distrikten är överens om spelarens tillhörighet. Östergötland hade således kunnat söka dispens för samtliga tre spelare i Södermanland, liksom t.ex. Dalibor Dvorsky (05), men jag tycker det är jättebra att man inte gjort det.
Jacke Känns konstigt att man ska representera länet man spelar i och inte där man kommer ifrån, känns ju roligast om killarna i Östergötlands lag är uppväxta där. Kul för övrigt att höra intervjuer med bröderna Hävelid som pratar rätt mycket östgötska trots att pappa är inflyttad, vet iofs inte var mamma är ifrån. De känns verkligen som riktiga Linköpingskillar och Hugo ser ju otroligt stabil ut målet, hoppas på en bra utveckling genom J18 och J20 för honom.
Ndur Jacke wrote Känns konstigt att man ska representera länet man spelar i och inte där man kommer ifrån, känns ju roligast om killarna i Östergötlands lag är uppväxta där. Kul för övrigt att höra intervjuer med bröderna Hävelid som pratar rätt mycket östgötska trots att pappa är inflyttad, vet iofs inte var mamma är ifrån. De känns verkligen som riktiga Linköpingskillar och Hugo ser ju otroligt stabil ut målet, hoppas på en bra utveckling genom J18 och J20 för honom. Fast i den åldern är det väldigt sällan spelare hunnit byta distrikt - om inte familjen flyttat. Jag skulle säga att typ 90-95 procent av alla som spelar tv-pucken representerar distriktet de är uppväxta i.
Jocke Stryk med 5-4 i finalen. Trist. Ledning 1-0 och 2-1. Nära att hämta upp underläge 2-4 och 3-5 med minuter kvar. En riktigt bra final. Hugo Hävelid utsedd till turneringens bästa målvakt. Filip Bystedt utsedd till turneringens mest värdefulla spelare (MVP). Jag tycker att man var det bästa laget i finalen (även om det var mycket jämnt) men lite slarv ställde till det.
Lukkinen Lite full av skratt blev man allt när kommentatorerna rabblade upp spelare efter spelare i Stockholm som Frölunda redan tjingat :lol: Apropå att dammsuga landet på talanger...