Nu är ju inte ett IQ-test av den här typen speciellt tillförlitligt men det kan ändå vara kul att se hur folk placerar sig.

http://www.free-iqtest.net

Gör testet och publicera sen resultatet här!

Mitt resultat:

OBS! Det går att 'fuska' väldigt lätt genom att bara ändra siffran i länken till bilden. Förstör inte det roliga genom att göra det.

sista 2 frågorna liknar de som man får på Mensas test.

Jag fick 152, men jag är tydligen inte tillräckligt smart för att lyckas kopiera hit resultatet.... :wink:

/Moderator, Markus

Antingen så är testet missvisande eller så har vi en samling smarta jävlar i det här forumet. 8)

Intelligence Interval Cognitive Designation
40 - 54 Severely challenged (Less than 1% of test takers)
55 - 69 Challenged (2.3% of test takers)
70 - 84 Below average
85 - 114 Average (68% of test takers)
115 - 129 Above average
130 - 144 Gifted (2.3% of test takers)
145 - 159 Genius (Less than 1% of test takers)

160 - 175 Extraordinary genius

Nja
Jag har ju gjort ett vetenskapligt test och fick ett resultat en ganska bra bit ifrån görsaintelligent så man ska nog inte ta så allvarligt på detta test.
Men kul med lite pyssel och knåp :-)

Finns ett gratis provtest på:
http://www.mensa.se/

Via mensas test på den länken du skrev, fulla muggar, så fick jag följande resultat:

Din IQ beräknas vara

116

Detta motsvarar 85:e percentilen, dvs 85% av befolkningen har en IQ mindre än 116.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Sannolikheten att du kvalificerar dig för medlemskap i Mensa är liten.

Såhär fick jag på mensa testet

126, eller mer!

Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert!

Verkar som de vill få in folk att prova det riktiga testet för nu fick jag 126 på deras provtest utan att ta i allt för mycket med geniknölarna.

Obs att jag har gjort liknande test innan vilket ger ett bättre resultat än om det varit första gången jag gjort test.

Övning i att känna igen mönster ger också fördel skulle jag tro. T.ex Sudoku o liknande dvs hjärnan fungerar lite som en muskel. Om den tränas så fungerar den bättre.

Jag har också gjort några sådana här test tidigare, och de är ju ofta av typen att man ska se mönster i serier av tal eller bilder. Något som jag också misstänker att man kan öva upp.

Eller också är det helt enkelt så att LHC är valet för de smarta supportrarna.... :wink:

ed wood 2 wrote

Jag har också gjort några sådana här test tidigare, och de är ju ofta av typen att man ska se mönster i serier av tal eller bilder. Något som jag också misstänker att man kan öva upp.

Eller också är det helt enkelt så att LHC är valet för de smarta supportrarna.... :wink:

Norra Europas snyggaste OCH smartaste, nåjo....

Bryter väl mönstret bland alla genier o placerar mig som en stadig medelmåtta. Men som sagt, ett sånt här test räknar som sagt bara en sorts intelligens :wink: O jag klarade ju tydligen att lista ut hur man lägger in en bild i sitt inlägg 8)

Jag klarade 142, men som andra användare här klarade jag inte heller av att få in den blåa resultatskylten.

Fan Dirdy. Du är en klyftig typ. Men som andra redan påpekat måste man väl vara smart för att stötta Cluben.

Driver73 wrote

Jag klarade 142, men som andra användare här klarade jag inte heller av att få in den blåa resultatskylten.

Fan Dirdy. Du är en klyftig typ. Men som andra redan påpekat måste man väl vara smart för att stötta Cluben.

tack hehe, mjaa, titta bara i denna tråd, rena rama mensamötet :wink: