Nja jag tror inte mycket på Omark i VM i Tonys kedja. I ett VM är motståndet tufffare, tightare och med skickligare spelare/motståndare. Då har jag väldigt svårt att se att det skulle funka att ha en så offensiv kedja i spel fem mot fem. Möjligtvis i powerplay.
Med Mårtensson som den enda "defensiva" spelaren, eller grovjobbaren känns det inte tryggt. Mårtensson är som bäst när han får spela sitt spel: spelfördela, spela pucken, skapa oreda och vända på försvar - inte att försvara eller brunka (även om det varit hans roll i år). I övrigt blev jag lite förvånad över hur många klara chanser Omark brände senast. Läste i tidningen att Tony sagt till Omark att han skulle spela sitt spel och så skulle Tony täcka upp bakåt. Tja, det är väl kul att han låter Omark spela sitt spel, men tyvärr drabbas ju Tony av det när han måste fokusera på sådant han faktiskt är mindre bra på. Men det är ju å andra sidan Bengt-Ã…kes fel som satt ihop en så superoffensiv kedja i fem mot fem. Någon måste ju faktiskt ta ett ansvar bakåt också. Tyvärr.