Jag ser MYCKET hellre Pihl än tex Kudroc just av den anledningen att Pihl verkligen känns som en LHC-spelare och jag unnar honom verkligen ett guld med LHC. Skulle kännas otroligt bra om han fick avsluta karriären med ett guld nästa säsong hos oss.
Däremot håller jag med om att han var allt annat än bra i slutspelet, men han var heller inte ensam om att underprestera. Med den backuppsättning vi kommer ha nästa säsong kommer han dessutom få mindre speltid och kanske vara piggare de gånger han är på isen.
Hoppas också mycket på att Emvall stannar. Han är inte så gammal och har varit i LHC sedan vi tog steget upp i elitserien. Klart att han har mycket kvar att ge och jag hoppas att även han är med när vi tar vårt första SM-guld.
Utöver dessa två hoppas jag att Hlavac stannar, han har helt enkelt spetskompetens som är svår att få tag på och att han dessutom trivdes bra här och är villig att gå ner i lön känns som ypperliga förutsättningar för att han ska kunna stanna ytterligare en säsong.
Majesky och Surovy kostar nog tyvärr för mycket för att behålla, även om jag gillar båda två. Surovy kan säkerligen komma tillbaka till en mycket hög nivå, frågan är om det är värt att chansa.