köttet wroteErik W wroteInte ens Elm skall kunna sänka Norrenas klass men han gör säkert sitt värsta.
Varför dessa utfall mot Elm?
En relevant och bra fråga.
Jag medger att det var aningen provocerande 🙂
Vi har haft enorma problem med målvaktssidan under många säsonger.
Målvaktstränaren måste givetvis granskas och utvärderas extra noga under sådana omständigheter.
Som det är nu nämns syns eller hörs han aldrig i diskussioner om LHCs framtid. Jag tycker att alla tränare runt laget skall granskas,diskuteras och kunna ersättas. Han verkar ha fått en carte blanche i LHCs organisation. Han finns, verkar och sitter bombsäkert på sin position.
Alla tränare runt laget skall hålla högsta kvalitet på alla plan, om de inte gör det så skall de bort och ersättas av bättre personal.
Jag har hört många toppmålvakter i både NHL och Elitserien som riktar ett stort tack till sina målvaktstränare och anser att de har varit avgörande för deras utveckling. Det är en viktig roll för att laget skall lyckas.
Jag sitter inte inne med hans exakta kvaliteter och kunskaper men många frågor måste ställas och vilka svaren är borde avgöra hans framtid.
Han kanske är en topptränare men hans insatser säger annat.
Hans trackrecord vad det gäller att utveckla A-lagsmålvakterna i LHC har varit väldigt dålig.
Har han lyckats utveckla någon i positiv riktning?
Alla kan ju inte ha varit talanglösa som kommit hit, många har lyckats bra i andra klubbar. De flesta har haft vissa toppar men saknat stabilitet.
Den enda som varit riktigt bra och framgånsrik är Norrena men de andra runt 10 målvakterna har kommit och gått från allt till medelmåttiga normalinsatser till fiaskon.
På hans plusskonto är att han lyckats utveckla bra juniormålvakter, möjligen har jag helt fel som misstänker att han inte räcker till men han är en i organisationen som definitivt bör granskas som alla andra.