Om Emmis tar en roll i 4e så vill jag verkligen ha kvar honom. Jag har dock svårt att se att Fredrik är intresserad av att ta slitrollen som center i 4e och kommer därför att sluta spela. Självklart är det skitsynd då han är en riktig trotjänare och fantastiskt duktig i det defensiva spelet. Inte många spelare i ES som slår honom på fingrarna där.
Sourovy är en totalflopp. Lener fick ut massor av honom i Luleå. Han var ok förra säsongen och kändes riktigt het innan han gick sönder. Iår har han helt tappat självförtroendet och spelar inte i närheten av den nivå han kan trots att han fått massor av chanser.
Pihl är stabil men det kanske är dags att föryngra???
Ivan skulle jag gärna behålla men något säger mig att han blir för dyr.
Eric har gjort det bra och är påpasslig i pp. Han har gjort 17 mål iår vilket är riktigt bra för en spelare i 4e linan. Känslan är dock att vi bör ge hans plats till en yngre svensk spelare som kan utvecklas.
Hento kanske är på G nu men jag tar Norre alla dagar i veckan framför honom.
Hlavac behåller jag mer än gärna. Med en riktig försäsong och sänkt lön kommer han vara guld värd. Killen har ruggiga spetsegenskaper och sådana spelare är värda mycket pengar. I senaste kvarten var det ju han som vann matchen åt oss. Något säger mig att det inte är den sista matchen han vinner åt oss i detta slutspel. Jannes lön borde vi kunna finansiera med ett artistkontarkt och så flyttar man över Sourovys och Erics lön.
Saaravoo kan vi bryta med tycker jag. Kan vi hitta en svensk back i 22-26 års åldern till samma eller till och med billigare peng tycker jag vi ska nappa direkt. SAIKs Erik Andersson ryktades ju till HV och FBK enl. Expressen. Vi kanske skulle kunna vara med där. Tror inte heller att det blir några problem att hitta klubbar som kan ta över Pekkas kontrakt.