Robin Persson är en fullgod ersättare för Johan Fransson på lite sikt. Dessutom är hans inställning grym. Signa genast, sa jag!
I övrigt på backsidan så vill jag hellre ha kvar Majesky än Pihl om jag måste välja. Räknar vi in att Mange kommer hem och Ekbom stannar så ser det väl skapligt ut. Har både Saaravo och Aalto kontrakt över nästa säsong? I så fall behövs det nog inte jobbas in så mycket mer på backsidan.
Målvaktssidan är ju svår att sia om. Norrena är ju en drömvärvning här, men om Noronen visar sig hålla hög nivå i slutspelet så är det kanske läge att förlänga med honom istället. Ska man ta upp Engstrand eller Brage så är det väl inte dumt att passa på i så fall.
På forwardssidan tycker jag Surovy bör ha gjort sitt i LHC, och jag ser inte riktigt någon plats för Emvall och Beaudoin givet att Tony och Weinis kommer tillbaka, samt att Musse stannar.
Centerpositionen blir intressant. Hlinka, Mårtensson, Zacke, Jocke. Hur ska man göra här? Mårtensson och Weinis lär förstås fortsätta spela ihop, Hlinka lär aldrig bli tredjecenter. Zacke ska ha en stor roll för att kunna ta nästa steg i karriären. Jocke är för dyr, och för bra, för att vara fjärdecenter. Ett delikat problem för ledarstaben.