Ndur wroteJag tror inte det är någon större fara vad gäller spelartruppen innan tjeckerna kommer. Förra året var det ju gångbart att slänga in juniorer första 10 omgångarna till och med. Vad gäller målskyttet så finns det säkert de som kan kliva fram ett snäpp där (Zacke, M. Carlsson, Musse). Dessutom lyckades vi ju komma 2a i serien förra säsongen trots några rejäla svackor så det finns väl egentligen ingen anledning att oroa sig i onödan i det här läget...
Jo, det vill till att andra kliver fram. För hur många av förra årets bästa målskyttar är kvar?
Svaret är att vi inleder säsongen utan förra årets 3 bästa målskyttar (Hlavac, Persson, Beaudoin). Av förra säsongens 5 bästa målskyttar så är bara Zackrisson på isen när det är dags för premiär...
Däremot tror jag säkert att Matte Carlsson kan göra fler mål om han får speltid, men det kommer ändå att märkas att tjeckerna inte är här. Och om det inte märktes skulle vi ju ändå inte behöva dom.
Och jo, vi kom tvåa, men jag kan inte riktigt se värdet i det mtp vad som hände sedan...
Jag hoppas och tror å andra sidan att andra spelare kliver fram (Petterström känns lite som en dark horse här) i tjeckernas frånvaro. Då kan det ju helt plötsligt bli så att Lener får angenäma problem i kedjesammansättningen framåt hösten.
Känns ändå som att det viktigaste nu är att alla spelare accepterar sin roll i laget och accepterar att den rollen också mycket väl kan ändras när "artisterna" anländer.
just de:
Njaa... Vi är ju olika. Jag vill iofs gärna se LHC som seriesegrare, det vore kul. Och jag skulle givetvis inte heller med automatik se det som ett misslyckande att åka ut i en semifinal (kvartsfinal däremot är för dåligt med den trupp vi har). Men nöjd vore ju svårt att känna sig om vi inte går hela vägen.