alfie wroteTycker min kritik börjar kännas befogad. Surovy under kontrakt och det Hemlin har att säga är typ "vi betalar inte ut lönen förrän i November", "det är ingen brådska". Känns lite som slapp "det löser sig"-stil. Känns aningen nonchalant.
Vad ska han säga istället då? Att han och hela föreningen har panik, att allt är åt helvete och att vi kan glömma SM-guldet eller att vi kommer kursa? Det hade väl knappast varit ett bättre svar. Och nej, jag tycker fortfarande inte att din kritik är befogad förrän man har korten på bordet (därmed inte sagt att du inte får tycka vad du vill), vilket varken du, jag, eller någon annan här inne har.
alfie wroteAaltos lämnande kan ju även bero på ekonomiska skäl, det har ju inte framgått tydligt nog än. Tycker isf det är väldigt märkligt om man har så dålig koll på ekonomin att man ska behöva bryta kontrakt med spelare precis innan ispremiär.
Jo, det är klart att det kan bero på det, och när jag svarade på ditt förra inlägg så sa jag att det också kunde bero på andra saker, inte att det var uteslutande att det berodde på ekonomin. Men med tanke på ditt förra inlägg så verkade det ju snarare som att du uteslöt alla andra förklaringar.
alfie wroteDet här känns inte alls bra. Försvinner Aalto får vi förmodligen inte in en lika bra ersättare, utan typ nån sista minuten-lösning á la Redlihs eller Henry. Blir Surovy kvar kan det visserligen bli bra, men med den lönen i dessa tider och med tanke på hur många kontrakterade forwards vi redan har blir det mest troligt platt fall.
Där håller jag däremot med dig, minus att det blir platt fall på forwardssidan om Surovy försvinner. Om man tittar på vad han har producerat den senaste säsongen, och bara behöver "ersätta" honom så behöver man juy inte värva en spelare som vräker in poäng. Sen, egentligen.. klart det är tråkigt om Aalto försvinner, men det är ju knappast så att vår backuppsättning går från grym till medelmåttig bara för att en enda back försvinner. Problemet ligger väl snarare i att Fernholm är skadad snarare än risken att Aalto försvinner, om du frågar mig.